Returpolicy

Medicahar en returpolicy på 14 dagar, så du har gott om tid att begära en retur efter att du har mottagit din vara.

 

Berättigande för retur: För att vara berättigad till en retur måste din vara uppfylla vissa kriterier. Den ska vara i samma skick som när du fick den: oanvänd eller oanvänd, med taggarna intakta och i sin originalförpackning. Du måste också kunna uppvisa kvitto eller inköpsbevis.

 

För att initiera en retur kan du kontakta oss på följande adress:

Medicakundservice@gmail.com

 

Om din retur godkänns skickar vi dig en returetikett och instruktioner om hur och vart du ska skicka ditt paket. Varor som returneras till oss utan att först ha begärt en retur kommer inte att accepteras.

 

Skador och problem

Kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är felaktig eller skadad eller om du har fått fel vara så att vi kan bedöma och åtgärda problemet.

Återbetalning

Vi meddelar dig så snart vi har tagit emot och inspekterat din retur och meddelar dig om återbetalningen har godkänts eller inte. Om så är fallet kommer du att få en automatisk återbetalning till din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Tänk på att det kan ta lite tid för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla och skicka återbetalningen.

Europeiska unionen 14 dagars ångerrätt

Om varorna skickas till Europeiska unionen har du rätt att annullera eller returnera din beställning inom 14 dagar utan att ange någon anledning. Som beskrivs ovan måste din vara vara i samma skick som du fick den: oanvänd eller oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller inköpsbeviset